Strategia anti-drog în școli: o schimbare necesară
Ministrul Educației, Daniel David, a adus în discuție o problemă critică: prevenția consumului de droguri în școli. Acesta a subliniat că programele anti-drog implementate până acum nu au fost coordonate de specialiști în prevenție, ci de medici, care sunt mai degrabă orientați spre tratament decât spre prevenire. În opinia sa, psihologii, experți în modificări cognitiv-comportamentale, ar trebui să joace un rol central în aceste inițiative.
Prevenția, o prioritate ignorată
Daniel David a evidențiat că prevenția eficientă necesită implicarea unor profesioniști care înțeleg comportamentele și atitudinile legate de consumul de droguri. El a criticat abordările anterioare, considerând că lipsa implicării psihologilor a limitat succesul acestor programe. În schimb, medicii, deși esențiali pentru tratarea consumului, nu sunt cei mai potriviți pentru a preveni această problemă.
O strategie națională pentru un stil de viață sănătos
Ministrul a propus integrarea prevenției consumului de droguri într-o strategie națională mai amplă, axată pe promovarea unui stil de viață sănătos. Această abordare ar include nu doar prevenirea consumului de substanțe, ci și educarea elevilor cu privire la alegeri sănătoase și comportamente responsabile. Astfel, prevenția ar deveni parte integrantă a unui plan educațional mai larg.
Colaborarea interministerială, un pas esențial
Daniel David a subliniat necesitatea colaborării între Ministerul Educației și alte instituții, precum Ministerul Afacerilor Interne, pentru a implementa măsuri eficiente. El a dat exemplul succesului în limitarea accesului la fast-food în proximitatea școlilor, considerând că o abordare similară poate fi aplicată și în cazul consumului de droguri.
Un apel la responsabilitate
Ministrul a făcut un apel la regândirea completă a programelor anti-drog, punând accent pe implicarea specialiștilor potriviți la fiecare nivel. În viziunea sa, prevenția nu poate fi eficientă fără o strategie bine fundamentată și fără implicarea activă a psihologilor. Această schimbare ar putea reprezenta un pas important în protejarea elevilor și în crearea unui mediu educațional sigur.