Close Menu
    Ultimele stiri

    ȘANTAJ ȘI MAFIE ÎN JUSTIȚIA ORĂDEANĂ: Înregistrarea Care o Incriminează pe Matea Daniela și Dovada Complicității CSM și a Baroului Bihor

    mai 2, 2025

    Anatomia unei victorii juridice: A patra decizie favorabilă Trustee Capital Management IFN dezvăluie mecanismele sistemului corupt din Casa Verde Fotovoltaice

    aprilie 25, 2025

    Stenoza canalului vertebral: cauze și persoane afectate

    aprilie 23, 2025
    Pe Subiect
    SUBSCRIBE
    • Politica
    • Justitie
    • Sanatate
    • Sport
    • Diverse
    Pe Subiect
    Home»Politica»Directorul Bibliotecii Academiei Române: „În 35 de ani după 1989, am avut 30 de miniștri ai Educației, iar între 1881-1916, doar 10. Cum să existe continuitate?”
    Politica

    Directorul Bibliotecii Academiei Române: „În 35 de ani după 1989, am avut 30 de miniștri ai Educației, iar între 1881-1916, doar 10. Cum să existe continuitate?”

    aprilie 16, 2025Niciun comentariu3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp Telegram Email
    Directorul Bibliotecii Academiei Romane In 35 de ani dupa 1989 am avut 30 de ministri ai Educatiei iar intre 1881 1916 doar 10 Cum sa existe continuitate
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Instabilitatea sistemului educațional românesc: o problemă cronică

    În ultimele trei decenii, sistemul educațional din România a fost marcat de o instabilitate alarmantă. Nicolae Noica, directorul Bibliotecii Academiei Române, a evidențiat o realitate îngrijorătoare: în 35 de ani, țara a avut 30 de miniștri ai Educației. Această fluctuație constantă a conducerii face imposibilă implementarea unor politici educaționale durabile.

    Comparând situația actuală cu perioada 1881-1916, când doar 10 miniștri au gestionat educația, Noica subliniază lipsa de continuitate ca fiind principalul obstacol în calea progresului. Exemplele istorice, precum Tache Ionescu și Spiru Haret, demonstrează că stabilitatea și viziunea pe termen lung sunt esențiale pentru succesul învățământului.

    Educația identitară, redusă la minimum

    O altă problemă majoră semnalată de academician este reducerea orelor de istorie la o singură oră pe săptămână. Noica consideră această decizie inacceptabilă, având în vedere că istoria, alături de limba română și geografia, reprezintă pilonii identității naționale. El atrage atenția asupra efectelor pe termen lung ale acestei măsuri, care riscă să erodeze cunoașterea rădăcinilor culturale și istorice ale tinerilor.

    În opinia sa, predarea istoriei ar trebui să urmeze o abordare cronologică, integrând epoci importante precum comunismul și Holocaustul în contextul general al istoriei românilor. Separarea acestor perioade ar fragmenta înțelegerea trecutului, ceea ce ar fi contraproductiv pentru formarea unei perspective coerente asupra istoriei naționale.

    Nevoia de stabilitate și viziune pe termen lung

    Noica subliniază că performanța instituțională este strâns legată de continuitate. Exemplul Bibliotecii Academiei Române, care din 1867 a avut doar 10 directori, ilustrează cum stabilitatea managerială poate contribui la succesul unei instituții. În contrast, schimbările frecvente din conducerea Ministerului Educației au împiedicat dezvoltarea unor politici coerente și eficiente.

    Academicianul a făcut apel la o reevaluare a priorităților în educație, subliniind importanța cunoașterii rădăcinilor de familie și de neam. El consideră că mulți tineri nu mai cunosc detalii esențiale despre propria genealogie, ceea ce reflectă o alienare culturală tot mai accentuată.

    Un sistem educațional în derivă

    Criticile lui Nicolae Noica scot la lumină o serie de probleme structurale care afectează grav sistemul educațional românesc. Lipsa de continuitate în conducere, reducerea importanței disciplinelor identitare și absența unei viziuni pe termen lung sunt doar câteva dintre aspectele care necesită o atenție urgentă.

    Într-un context în care educația ar trebui să fie un pilon al dezvoltării naționale, aceste deficiențe ridică semne de întrebare cu privire la capacitatea României de a-și forma generațiile viitoare. Fără o schimbare fundamentală, riscul este ca sistemul să rămână blocat într-un cerc vicios al ineficienței și improvizației.

    Sursa: www.realitatea.net/stiri/actual/directorul-bibliotecii-academiei-romane-in-cei-35-de-ani-de-dupa-1989-am-avut-30-de-ministri-ai-educatiei-iar-intre-18811916-au-fost-10-ministri-cum-sa-existe-continuitate_67ffb565a2805b4b483ddb13

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    C Horia

    Related Posts

    Legea pensiilor speciale pentru magistrați ajunge în Parlament.

    aprilie 23, 2025

    George Simion, mesaj de ziua numelui: „Să fim victorioși! Mergem până la capăt”

    aprilie 23, 2025

    Victor Ponta a intrat în Barou fără examen, câștigând sume uriașe cu un document plagiat.

    aprilie 23, 2025

    Scandal la Timișoara: zvonuri despre demisia primarului Dominic Fritz

    aprilie 23, 2025

    Traian Băsescu dezvăluie fraudarea alegerilor din România

    aprilie 23, 2025

    Ilinca, mărturisiri uimitoare despre începutul relației cu George Simion.

    aprilie 22, 2025
    Add A Comment

    Comments are closed.

    • Politica de Confidențialitate
    • Termeni și Condiții
    • Politica cookies
    • Contact
    • Facebook
    • Politica
    • Sanatate
    • Sport
    • Diverse

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.