Dezastru Absolut în Învățământ: Profesorii Pică Rușinos la Titularizare
Imaginea educației din România este zguduită de un scandal fără precedent. Un candidat, cu o experiență de șase ani în spate, a reușit să obțină nota incredibil de mică de 1,55 la proba scrisă a examenului de titularizare la disciplina Istorie. Această performanță dezastruoasă nu este doar un caz izolat, ci un simptom al unei probleme mult mai profunde în sistemul de învățământ.
Standarde Ridicate, Performanțe Jalone
Pentru a obține statutul de titular, adică angajare pe perioadă nedeterminată, candidații trebuie să atingă un prag minim de 7 atât la proba scrisă, cât și la proba practică sau inspecția specială la clasă. Chiar și pentru o angajare pe perioadă determinată, este necesară obținerea notei 5. Cu toate acestea, realitatea este cruntă: mai puțin de 42% dintre profesori reușesc să atingă acest prag.
Un Eșec Statistic Alarmant
La ultimul examen de titularizare, din cei 31.237 de candidați prezenți, 2.669 s-au retras, 49 au fost eliminați pentru nereguli, iar 51 de lucrări au fost anulate. Aceste cifre dezvăluie nu doar presiunea enormă asupra candidaților, ci și lipsa de pregătire sau posibile deficiențe în sistemul de evaluare.
Consecințe Grave pentru Educație
Rezultatele dezastruoase la examenul de titularizare nu sunt doar o pată pe imaginea învățământului românesc, ci și un semnal de alarmă privind calitatea educației oferite elevilor. Un profesor care nu reușește să obțină nici măcar nota 5 la examenul de specialitate ridică întrebări serioase despre competențele și cunoștințele pe care le poate transmite.
Un Apel la Acțiune
Este imperativ ca autoritățile și instituțiile de învățământ să ia măsuri urgente pentru a aborda această criză. Trebuie să se pună accent pe formarea continuă a cadrelor didactice și pe crearea unui sistem de evaluare care să reflecte mai bine competențele reale ale profesorilor. Doar așa se poate asigura o educație de calitate pentru generațiile viitoare.
Sursa: Realitatea.net