Audi în Prăbușire: Mii de Angajați Pe Făraș într-o Luptă Disperată de Reducere a Costurilor
Într-o mișcare șocantă ce zguduie industria auto, Audi, simbolul luxului german, se confruntă cu o criză financiară acută, forțând compania să ia măsuri drastice. Profitul operațional al gigantului auto a scăzut alarmant, aliniindu-se la niveluri comparabile cu Volkswagen, o marcă destinată marelui public, nu elitei. Această scădere dramatică a profitabilității pune sub semnul întrebării statutul de marcă premium al Audi, în ciuda salvării temporare a profiturilor grupului de către Lamborghini și Bentley.
Într-un gest disperat de a-și redresa finanțele, Audi a anunțat concedieri masive, începând cu închiderea fabricii din Bruxelles, care va lăsa 3.000 de angajați fără loc de muncă. Situația se agravează în Germania, unde compania plănuiește să elimine aproximativ 4.500 de poziții din rândul personalului considerat neproductiv, inclusiv 2.000 din departamentele de dezvoltare. CEO-ul grupului, Oliver Blume, a criticat departamentul de dezvoltare pentru supradimensionare și neproductivitate, accentuând dependența excesivă de furnizori externi.
Confruntată cu costuri de dezvoltare și producție exorbitante, Audi este forțată să negocieze cu sindicatele pentru a putea proceda la concedieri, având în vedere contractele colective de muncă care protejează angajații pe o perioadă de 4-5 ani. Se preconizează că primele plecări vor fi cele ale angajaților cu contracte pe perioade determinate, urmate de negocieri pentru plecări voluntare și posibile reduceri în rândul managementului de top.
Pe lângă problemele interne, Audi se confruntă și cu întârzieri în lansarea noilor modele, unele datorate problemelor de software, altele rezultatul deciziilor CEO-ului Audi, Gernot Dollner, de a modifica proiectele. Aceste întârzieri, combinate cu o cerere mai mică decât anticipată pentru noile modele, pun în pericol producția și agravează situația financiară a companiei. Veniturile Audi AG au scăzut cu 8,1%, iar profitul operațional s-a prăbușit, fiind cu 2,5 miliarde euro mai mic decât în anul precedent.
Într-un peisaj auto european deja tensionat, criza prin care trece Audi nu doar că reflectă provocările industriei, dar și semnalează un moment de cotitură pentru mărcile de lux, forțate să reevalueze strategiile de business în fața realităților economice dure. Concedierile masive, reducerea costurilor și restructurările interne devin, astfel, măsuri de supraviețuire într-o lume în continuă schimbare.
Sursa: Realitatea.net