Close Menu
    Ultimele stiri

    Caravane medicale mobile, servicii decontate de CNAS.

    august 21, 2025

    Radu Miruță: „PSD caută un dușman în USR”

    august 21, 2025

    Ministrul Economiei caută fonduri pentru grafitul de la Baia de Fier

    august 21, 2025
    Pe Subiect
    SUBSCRIBE
    • Politica
    • Justitie
    • Sanatate
    • Sport
    • Diverse
    • Justitie
    • Advertoriale
    • Anunturi comerciale
    • Editoriale
    • Social
    Pe Subiect
    Home»Politica»Ministrul Educației discută despre desființarea BAC-ului: Certificare competenţe necesară
    Politica

    Ministrul Educației discută despre desființarea BAC-ului: Certificare competenţe necesară

    martie 21, 2024Niciun comentariu2 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp Telegram Email
    Ministrul Educatiei discuta despre desfiintarea BAC ului Certificare competente necesara
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    În privinţa reformelor în educaţie şi adaptarea examenului de Bacalaureat la cerinţele moderne, dialogul societăţii cu sistemul de educaţie trebuie să se concentreze pe valorificarea şi certificarea competenţelor dobândite de elevi pe parcursul educaţiei lor obligatorii. Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, subliniază importanţa adherenţei la o paradigmă pedagogică care să pună accent pe dezvoltarea şi evaluarea competenţelor reale, relevante atât pentru integrarea în piaţa muncii, cât şi pentru formarea unui cetăţean adaptat nevoilor contemporane.

    Schimbările propuse în structura examenului de Bacalaureat, cu un focus crescut pe probele de competenţe şi limbile străine, vizează o aliniere mai bună a acestuia la profilul individual al fiecărui elev. Astfel, se încearcă creșterea relevanței examenului pentru viitorul academic și profesional al absolvenților. Cu toate acestea, dezbaterile nu ar trebui să se limiteze la existența în sine a examenului de Bacalaureat, ci mai degrabă la modul în care acesta poate fi îmbunătățit pentru a răspunde nevoilor reale ale studenților și ale societății în ansamblu.

    Ministrul semnalează, de asemenea, necesitatea continuării evoluției probele de examene naționale spre un format care să accentueze competențele aplicabile în contexte reale, asigurând astfel o corespondenţă mai fidelă între rezultatele academice și competențele reale dobândite de elevi. Această abordare presupune, într-o măsură semnificativă, o adaptare a metodelor didactice și a conținuturilor curriculare astfel încât evaluările să reflecte adevaratele capacități ale elevilor de a aplica cunoștințele în contexte variate.

    Trecerea către o pedagogie orientată spre competențe implică provocări substanțiale, dar necesare, atât pentru sistemul de învățământ cât și pentru metodele de evaluare a progresului academic al elevilor. Dezbaterile privind reforma examenului de Bacalaureat și, în general, a evaluării învățământului ar trebui să fie ghidate de principiul central că educația trebuie să servească dezvoltării individuale a elevului, preparându-i pe tineri nu doar pentru succesul academic, dar și pentru participarea activă și constructivă în societate.

    Sursa: Realitatea.net

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    admin
    • Website

    Related Posts

    Radu Miruță: „PSD caută un dușman în USR”

    august 21, 2025

    Ministrul Economiei caută fonduri pentru grafitul de la Baia de Fier

    august 21, 2025

    Ministrul Economiei acuză numiri ilegale la 6 companii de stat

    august 21, 2025

    Ambasadorul Andrei Muraru acuză manipulări despre o întâlnire la Departamentul de Stat

    august 21, 2025

    Bolojan explică Pilonul II de pensii în Parlament

    august 21, 2025

    Bolojan: Creșterea impozitului pe locuințe cu 70% e necesară

    august 21, 2025
    Add A Comment

    Comments are closed.

    • Politica de Confidențialitate
    • Termeni și Condiții
    • Politica cookies
    • Contact
    • Facebook
    • Politica
    • Sanatate
    • Sport
    • Diverse

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.