Close Menu
    Ultimele stiri

    Jaful AFM în contextul istoric: Cum România 2025 reiterează tiparele de pradă ale secolelor precedente

    iunie 20, 2025

    Trei povești din labirintul AFM: Când aceeași garanție salvează și condamnă în același timp

    iunie 11, 2025

    Polițistul Jurjuț Cristian, trimis să execute percheziții la familia Talpoș: ‘Doar executăm ordine’

    iunie 5, 2025
    Pe Subiect
    SUBSCRIBE
    • Politica
    • Justitie
    • Sanatate
    • Sport
    • Diverse
    • Justitie
    • Advertoriale
    • Anunturi comerciale
    • Editoriale
    • Social
    Pe Subiect
    Home»Diverse»Prin reducerea costurilor pentru produse și servicii esențiale.
    Diverse

    Prin reducerea costurilor pentru produse și servicii esențiale.

    martie 22, 2024Niciun comentariu3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp Telegram Email
    Prin reducerea costurilor pentru produse si servicii esentiale
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Pentru a reduce o rată a inflației anuale ajunsă la nivelul record de 15,5% în februarie 2023, PSD și-a asumat necesitatea implementării unui mecanism de protecție socială care să asigure stabilitatea prețurilor la produsele de strictă necesitate pentru un trai decent.

    În 30 iulie 2023, Guvernul a adoptat măsura limitării adaosului comercial la alimentele de bază la un maximum 20%, față de costul de producție al produsului. Efectele au fost imediat vizibile pentru toți românii, chiar dacă nu s-a plafonat prețul final, ci doar marja adăugată de comercianți. În ciuda prezenței unor variații sezoniere, măsura PSD a dus la eliminarea speculei. De asemenea, a stabilizat prețurile, iar costurile produselor alimentare de bază, consumate, potrivit statisticilor, de peste jumătate dintre familii, sunt semnificativ mai mici comparativ cu valorile înregistrate înainte de

    măsura luată de Guvernul Ciolacu. Ca să dăm doar câteva exemple, românii plătesc cu peste 30 de procente mai puțin pentru făină, cu 26,3% în cazul mălaiului, și economisesc 17,4% din bani pentru ulei, 9,12% pentru unt, pentru zahăr. Consecința este că oamenii au început să caute aceste produse în magazine și, la solicitarea lor, măsura a fost extinsă cel puțin până la finalul anului 2024. ”Este o măsură absolut justificată până când inflaţia va ajunge sub 5% la finele anului, conform datelor BNR”, a afirmat președintele PSD, Premierul Marcel Ciolacu, care a oferit și un criteriu obiectiv privind momentul în care se va renunța la reglementare fără a afecta nivelul de trai al românilor.

    Măsura PSD a redus inflația și duce România spre ținta de sub 5%Un alt efect vizibil al măsurii inițiate de PSD de a plafona prețurile la alimentele de bază este scăderea palpabilă a inflației. Lucru relevat de ultimul raport al BNR, în care se precizează: ”Rata anuală a inflaţiei şi-a accelerat traiectoria descendentă în ultimul trimestru al anului 2023, influenţe favorabile fiind asociate în special preţurilor carburanţilor şi celor ale bunurilor alimentare. Aportul decisiv la dezinflaţia din trimestrul patru a aparţinut acestora din urmă, ca rezultat al unui cumul de factori: menţinerea cotaţiilor materiilor prime de profil pe o pantă descendentă, recolta abundentă de pe plan intern şi internațional, prelungirea și extinderea listei produselor alimentare esențiale vizate de măsura de plafonare a adaosului comercial”.

    Opiniile exprimate de analiștii BNR au fost confirmate și de ultimele cifre oferite de Institutul Național de Statistică (INS), vizând luna februarie 2024. Per ansamblu, la categoria produse alimentare inflația a fost de numai 4,5%, o valoare cu mult sub rata generală de 7,2%. În plus, s-a consemnat și o scădere de aproape 20% la cifra din prima lună a anului, atunci când cifra era de 5,6%.

    Plafonarea alimentelor nu a afectat afacerile

    Măsura nu a afectat nici afacerile din comerț. Lanțurile de magazine românești au demonstrat că se pot face afaceri solide cu adaosuri mai mici, chiar și de numai 9%. Se infirmă astfel declarațiile alarmiste ale unor analiști sau ai marilor rețele de magazine.De altfel, anul 2023 a adus două tranzacții de calibru pe piața de retail, între care una în luna octombrie, după implementarea plafonării adaosului. În plus, au continuat și investițiile în dezvoltarea rețelei din România, fiind inaugurate peste 335 de magazine noi.

    Sursa: realitatea.net

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    admin
    • Website

    Related Posts

    ȘANTAJ ȘI MAFIE ÎN JUSTIȚIA ORĂDEANĂ: Înregistrarea Care o Incriminează pe Matea Daniela și Dovada Complicității CSM și a Baroului Bihor

    mai 2, 2025

    Ziua Forțelor Terestre. Ceremonie militară și religioasă în Parcul Carol I.

    aprilie 23, 2025

    Numărul elevilor care primesc 500 lei ajutor financiar a crescut.

    aprilie 22, 2025

    Ce au descoperit polițiștii în telefonul lui Rareș Ion?

    aprilie 22, 2025

    Începe construcția primului pod peste Prut după Revoluție.

    aprilie 22, 2025

    Un avocat condamnat definitiv: al patrulea dosar penal

    aprilie 22, 2025
    Add A Comment

    Comments are closed.

    • Politica de Confidențialitate
    • Termeni și Condiții
    • Politica cookies
    • Contact
    • Facebook
    • Politica
    • Sanatate
    • Sport
    • Diverse

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.