Close Menu
    Ultimele stiri

    Naționala de futsal a pierdut în fața Ungariei.

    septembrie 19, 2025

    FCSB, decimată și în criză înainte de Botoșani

    septembrie 19, 2025

    Tracker de Tenis: Sferturile de finală la Seul. Swiatek vs. Krejcikova, meciul zilei

    septembrie 19, 2025
    Pe Subiect
    SUBSCRIBE
    • Politica
    • Justitie
    • Sanatate
    • Sport
    • Diverse
    • Justitie
    • Advertoriale
    • Anunturi comerciale
    • Editoriale
    • Social
    Pe Subiect
    Home»Diverse»Evaluare națională: Examene pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a.
    Diverse

    Evaluare națională: Examene pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a.

    mai 13, 2024Niciun comentariu3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp Telegram Email
    Evaluare nationala Examene pentru clasele a II a a IV a si a VI a
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    În perioada 13 – 29 mai este programată sesiunea de evaluări naţionale la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a în anul şcolar 2023 – 2024, care se adresează unui număr de peste 500.000 de elevi (cumulat), a anunţat, duminică, Ministerul Educaţiei într-un comunicat remis presei. Astfel, evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a începe luni cu proba de Limbă şi comunicare – scris – Limba română, respectiv proba de Limbă şi comunicare – scris – Limba maternă pentru elevii aparţinând minorităţilor naţionale.

    Ministerul Educaţiei – Sesiunea de evaluări naţionale pentru elevii din clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a începe luni. Peste 500.000 de elevi vor susţine examene

    Marţi, elevii claselor a II-a vor susţine proba de Limbă şi comunicare – citit – Limba română, iar miercuri elevii aparţinând minorităţilor naţionale participă la proba de Limbă şi comunicare – citit – Limba maternă. Proba la matematică şi ştiinţe ale naturii va avea loc joi, în timp ce vineri se va desfăşura ultima probă din cadrul EN II (Limbă şi comunicare – scris-citit – Limba română pentru minorităţile naţionale), susţinută de elevii aparţinând minorităţilor naţionale.

    Evaluarea competenţelor fundamentale dobândite în ciclul primar (la finalul clasei a IV-a/EN IV) are următorul calendar: limba română (21 mai), matematică (22 mai) şi limba maternă (23 mai).

    Calendarul de administrare a evaluării naţionale la finalul clasei a VI-a (EN VI) are următoarea configuraţie: 28 mai – Limbă şi comunicare, respectiv 29 mai – matematică şi ştiinţe ale naturii.

    „Probele au o structură şi caracteristici de evaluare similare celor administrate în anii anteriori. Testele sunt elaborate de Centrul Naţional Pentru Politici şi Evaluare în Educaţie (CNPEE), au un format asemănător evaluărilor internaţionale şi implică un nivel mediu de dificultate”, se arată în comunicat. Durata alocată rezolvării este de 30 de minute pentru fiecare test administrat (EN II), respectiv de 60 de minute pentru fiecare test administrat (EN IV şi EN VI).

    Testele sunt evaluate în cadrul unităţilor de învăţământ de către comisiile de evaluare constituite la nivelul acestora, în termen de cel mult şapte zile de la data susţinerii ultimului test.

    „Ca element de noutate pentru administrarea şi valorificarea rezultatelor înregistrate, colectarea datelor rezultate din evaluarea testelor scrise va fi realizată cu ajutorul unei noi aplicaţii digitale. Aceasta va permite, pe de o parte, colectarea datelor în condiţii de siguranţă şi de control optimizat al calităţii şi, pe de altă parte, va oferi comisiilor de evaluare acces la propriile date de evaluare ale elevilor şi va permite valorificarea rapidă şi flexibilă a acestora. Astfel, va fi facilitată realizarea rapoartelor clasei şi a raportului şcolii, fără eforturi birocratice suplimentare şi într-un timp mai scurt”, precizează Ministerul Educaţiei.

    Rezultatele individuale obţinute la aceste evaluări nu se afişează/nu se comunică public şi nu se înregistrează în catalogul clasei.

    Potrivit ministerului, rapoartele generate la nivelul unităţii de învăţământ pe baza acestor rezultate furnizează „argumente statistice de maximă importanţă şi relevanţă” pentru construirea măsurilor de valorificare a rezultatelor înregistrate la aceste evaluări naţionale, măsuri „focalizate” pe nivelul unităţii de învăţământ şi pentru beneficiarii serviciilor educaţionale: elevi, părinţi/tutori, cadre didactice, personal educaţional de sprijin etc.

    Sursa: realitatea.net

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    admin
    • Website

    Related Posts

    Vânzare de bunuri

    septembrie 15, 2025

    Alexandru Nazare: Investitorii americani vizează sănătatea și infrastructura

    septembrie 15, 2025

    Vânzare linie de producție, transport și turnare beton

    septembrie 8, 2025

    Anul școlar aduce vești bune: școli modernizate.

    septembrie 8, 2025

    Familia Nadal se extinde! Rafa este din nou tată.

    august 9, 2025

    Marilen Pirtea: Progrese semnificative la Universitatea Timișoara

    august 8, 2025
    Add A Comment

    Comments are closed.

    • Politica de Confidențialitate
    • Termeni și Condiții
    • Politica cookies
    • Contact
    • Facebook
    • Politica
    • Sanatate
    • Sport
    • Diverse

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.